On our way!

30 december 2015 - Haymarket, Australië

BLOG 2: On our way!

Zondagochtend 05:45. Maar geen normale zondagochtend. Nee, de zondagochtend dat we op het vliegtuig stapten naar Singapore om daar vervolgens even een uur of 18 kunnen chillen voor we eindelijk doorvliegen naar SYDNEY. Nog even heerlijk gedoucht onder mn eigen douche en alle laatste spulletjes ingepakt. Eenmaal in de auto naar Schiphol begonnen de echte zenuwen wel te komen. Gelukkig hadden we op het vliegveld nog wel even de tijd om gezellig met zijn 8en te ontbijten en om nog even samen te zijn. Maar om 9 uur was het dan toch echt tijd om elkaar een dikke knuffel en een kus te geven en afscheid te nemen, even een traantje weg te pinken en gedag te zwaaien. Tijdens het wachten konden we 1,5 aflevering New Girl kijken voor we gingen boarden. Het boarden ging allemaal heel snel dus we hebben ons niet hoeven te vervelen.

Op het moment dat ik dit schrijf vliegen we 10667 meter boven India, zijn we al 7,5 uur aan het draaien op onze vliegtuigstoeltjes, hebben we al 3 films gezien en heb ik bijna tot niet geslapen. Gelukkig worden we goed verzorgd en komen ze veel langs met lekkers :) Maar ik kan toch niet wachten tot we even heerlijk kunnen douchen, paar uurtjes kunnen slapen en Singapore in kunnen! Wat een hele mooie plek schijnt te zijn. Ik ben benieuwd!

Als jullie dit lezen zijn we natuurlijk allang geland.. (de wifi in het vliegtuig was toch niet zo gratis als we dachten) en maken we de straten van Singapore onveilig. Om 0:55 onze tijd vliegen we weer door naar Sydney!

Oké toegegeven, dit is niet het meest interessante verhaal om te lezen, maar ik heb beloofd jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden, dus bij deze!
De volgende verhalen worden vast een stuk leuker!

Ik ga beginnen aan film 4!

Doei doei & de mazzel!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geen wifi op mijn tablet meer gehad nadat ik dit geschreven had dus ik plaats het volgende stuk er gewoon onder.

Inmiddels hebben we onze eerste nacht in het hostel in Sydney er al op zitten! Nou ja, nacht... het is nu half 6. We lagen er ook al om 19:30 in dus hebben aardig lang geslapen. Redelijk de jetlag eruit geslapen, want wat waren we moe gisteren!

Toen we op Singapore aan kwamen wisten we niet hoe snel we op zoek moesten naar onze hotelkamer. Man, wat voelden we ons belabberd, moe en vies. Maar op het moment dat we die hotelkamer binnen liepen waren we dat vergeten. Wauw, wat een prachtige kamer. Vier heerlijk zachte bedden en mega grote tv. Een hemeldouche en zelfs een waterkoker. We hebben allebei als een blok geslapen voor 5 uurtjes en toen heerlijk opgefrist. Onze spullen achtergelaten bij de kluisjes en ons in gaan schrijven voor de gratis tour door Singapore.
Het moment dat we buiten stapten was het gedaan met de frisheid. Het was heet, benauwd en vochtig. Gelukkig had de bus airco en hebben we een deel van Singapore vanuit de bus kunnen bekijken. Toen we uitstapten bij de Marina Bay Gardens begon het keihard te regenen. Een beetje jammer.

Terug op het vliegveld wilden Milou en ik eigenlijk nog wel meer van Singapore zien en aangezien onze vlucht toch pas 7 uur later ging hebben we zelf de trein richting het centrum genomen. Gelukkig was het toen wel droog en hebben we wel een heel stuk meer gezien. Ik vond het een hele vreemde, moderne stad. Alsof je op een filmset was van een film die zich in de toekomst afspeelt. Ik vond het ook iets weg hebben van New York.

Op tijd waren we weer naar het vliegveld gegaan voor onze volgende vlucht.

De vlucht gisteren verliep perfect, op wat turbulentie na. Ik heb nu zelfs gezien hoe onweer er vanuit de lucht uit ziet. Maar ik heb het grootste deel van de vlucht lekker geslapen dus heb er verder weinig van mee gekregen. Heb één film gekeken en toen waren we er al ongeveer! Onze tassen kwamen op het vliegveld best snel en ondanks dat we zo bang gemaakt waren door andere mensen en programma's als 'border security' konden we zo doorlopen!

Het hostel ligt op nog geen 5 min lopen van Sydney CS dus dat is ideaal. We liggen met een Brits stel op de kamer die hier 1 dag voor ons waren.

Omdat we wakker wilden blijven vanwege de jetlag zijn we in het hostel snel gaan douchen en hebben we de trein naar het centrum gepakt. Omdat het hier heeeerlijk weer is kon ik heerlijk in mn rokje en op slippertjes de deur uit. Stop 1; het Opera House & de Harbour Bridge. Wauw.
Wát een mensen, wat een drukte. Maar wat een mooi gebouw. Heel gek om het eens in het echt te zien en eigenlijk ook heel anders dan ik me had voorgesteld. De Harbour Bridge had ik ook niet verwacht als een zwart immens grote brug.

Om onze vakantie goed in te luiden besloten we op de boulevard met uitzicht op de brug een heerlijke burger te eten. In het zonnetje. Genieten!
Dit moeten we natuurlijk niet te vaak doen, gezien de prijzen hier.

Onder het eten merkten we pas hoe moe we eigenlijk waren en zaten we als twee zombies voor ons uit te staren zonder dat we tegen elkaar praatten. Moet er vast gezellig uitgezien hebben. Dus besloten we lekker de trein terug te pakken en heerlijk ons bedje in de duiken. Ik denk dat we beiden als een blok in slaap zijn gevallen.

Maar vandaag weer een nieuwe dag met nieuwe avonturen!

I will keep you posted!

Liefs,
Lincy

1. Emiel en Lia:
    30 december 2015
    Super leuk om deze verhalen te lezen, ga zo door !!! En een mooie en aparte jaarwisseling bij de brug ( denk ik ) geniet er maar lekker van.
    XX
  2. Ed en Syl:
    Leuk verslag :-) xx
    Keep in touch
  3. Astrid:
    30 december 2015
    Strand warmte, klinkt heerlijk Leuk hoor geniet ze !!!
  4. Christie:
    30 december 2015
    Klinkt heel gaaf leuk om jullie avonturen te lezen
  5. Irma Bakker:
    30 december 2015
    Hallo meiden. Leuk om jullie ervaringen hier thuis te kunnen lezen. Ik hoop voor jullie op een onvergetelijke jaarwisseling.
  6. Paul Bakker:
    31 december 2015
    Ik geniet, jullie zo te lezen ook.