HAPPY NEW YEAR!

2 januari 2016 - Surry Hills, Australië

Allereerst natuurlijk een heel gelukkig 2016 voor jullie allemaal! Ik hoop dat jullie al jullie vingers nog hebben en dat jullie met alle lieve vrienden en familie het nieuwe jaar goed hebben ingeluid.

Wij zijn het jaar in ieder geval goed begonnen met het vuurwerk in Sydney. Je weet wel, die bij het Opera House en de Harbour Bridge. Oké, laat ik bij het begin beginnen. We waren natuurlijk al door iedereen gewaarschuwd dat als je voor het vuurwerk een goed plekje wilt hebben, je al heel vroeg naar het park moet gaan. En heel vroeg was ook echt vroeg. Maaike (collega van Milou) en Amanda (Duitse vriendin van Maaike) waren om 06:00 naar het park gegaan om in de rij te gaan staan. En staan werd zitten, en zitten werd liggen. De rij die er zo vroeg al stond was echt bizar. De hekken van het park gingen pas om 10:00 uur pas open en het was nu al zo druk! Milou en ik gingen boodschappen doen om de hele dag door te komen en probeerden daarna aan te sluiten bij Maaike en Amanda. Dit vond de rest van de rij natuurlijk niet zo'n goed idee, dat wij zo doorliepen naar voren, maarja, wij hadden gewoon de taken goed verdeeld denk ik zo :)

Een beetje sneaky zijn wij toch bij hen gaan zitten, het was inmiddels 08:30, en hebben we anderhalf uur gewacht tot de hekken open gingen. Eenmaal om 10:00 wilde iedereen natuurlijk het beste plekje bemachtigen en zijn Milou en Amanda gaan rennen om op zoek te gaan naar die beste plek. En die vonden ze. Het was op een berg, dus echt comfortabel was het niet, maar het uitzicht was perfect (zie de foto's). Wij legden onze kleedjes neer en namen asociaal veel ruimte in, maarja, we waren natuurlijk niet voor niks zo vroeg in de rij gaan staan. Deze plek moesten we de komende 13 uur gaan bewaken, aangezien iedereen zat te azen op zo'n goede plek als die van ons. De mensen die rond 16:00 nog aankwamen dachten ook nog even tussen onze spullen te kunnen zitten. Maar daar staken wij een stokje voor. Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling he.

Na een paar keer proberen te slapen, tijdschriftjes lezen, praten, foto's maken, muziek luisteren, verbranden, zweten, kropen de uren voorbij. Natuurlijk was het uitzicht niet slecht, maar 13 uur is lang.
Gelukkig was het het wachten wel waard, want toen het eenmaal 12 uur was... WAUW, dat vuurwerk was echt fantastisch. Je verwacht er natuurlijk ook wel wat van na alle verhalen en beelden die je al eerder gezien hebt, dus ik was ergens een beetje bang dat het zou gaan tegen vallen. Maar dat deed het gelukkig niet. Het was echt heel erg mooi. We waren zo gefocust dat we pas om 00:15 tegen elkaar zeiden: 'Ohja, gelukkig nieuwjaaar he, vriendin!'
Na zo'n dag waren we natuurlijk helemaal gesloopt dus zijn we rond 01:00 terug gegaan naar het hostel, nog even geappt en iedereen thuis alvast een gelukkig, australisch, nieuwjaar gewenst. Dat was natuurlijk een beetje gek, aangeziet het bij jullie gewoon nog 2015 was. Eenmaal in bed zijn we als een blok in slaap gevallen.

De volgende dag was eigenlijk ook al helemaal gepland. Nog in Nederland hadden we ons al opgegeven voor de 'Dutchies Nieuwjaarsduik op Bondi Beach' en de 'Dutchies Nieuwjaasborrel'. Dus om half 3 waren we op Bondi Beach om een Unox muts te halen en een duik te nemen. Helaas was er één doos met Unox mutsen beland op Hawaii waardoor we te laat waren om nog een muts te bemachtigen. Dus nouja, dan maar zonder muts meedoen.
Met ongeveer 300 Nederlanders stonden we daar op het strand, Nederlandse liedjes te zingen, zelfs het Wilhelmus kwam voorbij, geweldig! Cameraploegen stonden ons te filmen, foto's werden gemaakt van alle kanten en alle andere mensen op het strand wisten niet wat ze overkwam. Om 15:00 was het tijd voor de duik. We renden de zee in voor een heerlijk verfrissende duik in de helderblauwe zee van Bondi Beach. Hele leuke ervaring en zeker geen spijt van dat we hebben meegedaan.

's Avonds was er dan de borrel. We moesten ons verzamelen in de Scubar, wat heel chill op loopafstand van ons hostel zit. Het begon erg rustig, muziek niet te hard en weinig drankjes. Maar hoe later het werd, hoe gezelliger het werd. Met alleen maar Nederlanders om me heen kreeg ik bijna de neiging om aan de bar ook gewoon in het Nederlands 2 bier te bestellen. Bløf, André Hazes en Guus Meeuwis kwamen voorbij en de polonaise werd gelopen. Twee vriendinnen van Cissy waren er ook en dat zorgde ervoor dat we met een iets groter groepje waren. Het was een hele gezellige avond en we hebben lekker gedanst en gedronken. Omdat we er al om 18;00 uur waren, zijn we lekker op tijd weer naar het hostel gegaan en ben ik rond half 1 gaan slapen.

Deze ochtend zitten we al de hele ochtend lekker in het hostel wat dingetjes te regelen. Inmiddels heb ik een telefoonkaart geregeld, zodat ik hier wat beter te bereiken ben en ook buiten het hostel gewoon internet heb. Mochten jullie me dringend willen bereiken: 0474529738 is mijn Australische telefoonnummer. Whatsapp blijft wel gewoon bereikbaar via mijn oude nummer.

En nu ga ik me maar eens aankleden zodat we het volgende kunnen gaan regelen: het openen van een Australische bankrekening.

Ik hoop dat jullie weer enorm genoten hebben van onze avonturen en stiekem een klein beetje meeleven met ons!

Tot snel! XXX

Liefs,
Lincy

1. Dian:
    Hoi Lincy,
    Happy new year to you too! Hoe leuk is het om 'stiekem een beetje met je mee te leven'. En dat weet je...Veel plezier!
    Bye, Dian
  2. Christie:
    2 januari 2016
    Zo leuk om jullie te volgen x
  3. Ed en Syl:
    2 januari 2016
    Beetje sneaky voordringen hé? Aso's ;-)
    Leuk dat jullie nog 'bekende' tegengekomen zijn om het feest nog gezelliger te maken. xx
  4. Sophie:
    Gelukkig nieuwjaar meiden
    Zo leuk om te lezen!! xxxxxx
  5. Jannine:
    2 januari 2016
    Onvoorstelbaar om al zo vroeg in de rij te moeten staan/liggen/zitten maar het was het zeker wel waard als ik het zo zie! Raar hoor dat het bij jullie al eerder 2016 was dan bij ons. Veel plezier nog en succes met het regelen.
  6. Astrid:
    2 januari 2016
    Gelukkig nieuwjaar !!! xx en ..... blijven schrijven he :)