Feels like home!

4 januari 2016 - Surry Hills, Australië

Hello people,
Daar zijn we weer! Nieuwjaarsdag voelt alweer als een eeuwigheid geleden, aangezien het weer hier volledig is omgeslagen.
Terwijl we 3 dagen geleden nog in de zon de nieuwjaarsduik deden hebben we vandaag met een lange broek, jas aan en paraplu buiten door de regen gelopen. Want het regende hard vandaag. Het was net alsof we even terug waren in Nederland. En helaas is er voor morgen ook regen voorspeld...

Zaterdag hebben we een dagje rustig aan gedaan en zijn we lekker gaan chillen in park. Toen we aankwamen in het park zagen we langs de zijkanten allemaal tenten staan, waardoor we wisten dat we in een of ander zwerverpark terecht waren gekomen. Zelfs het leger des heils kwam ze pakketjes brengen. Maar wij hebben gewoon even rustig gekletst en tijdschriftjes gelezen.
's Avonds hebben we worstjes gegeten die we nog hadden liggen, een broccolini schotel en daarnaast zelf aardappelpuree gemaakt. Een soort hollandse pot in Sydney. We gingen vroeg naar bed want de volgende dag stond de wekker om 4:45. Ja je leest het goed, kwart voor vijf.

En dat was vroeg. Heel vroeg. Maar we moesten om 5:48 de trein hebben richting de Blue Mountains, waar we hadden afgesproken met twee andere Nederlandse meisjes om door de bergen te gaan wandelen en te gaan kijken of we de Drie Gezusters konden zien. Helaas zagen we vanuit de trein al dat het erg mistig was. We gingen expres op zondag omdat je in dit deel van Australië op zondag met de trein reist voor 2,50 totaal(!!!). Maaar dit was niet de beste dag voor het perfecte uitzicht. We boekten een tour met een hop on-hop off bus zodat we stukjes konden wandelen maar we ook gewoon weer op de bus konden stappen als we dat wilden.
Gelukkig konden we de Three Sisters toch nog zien en viel, zo vroeg in de ochtend, de mist en de regen best mee. We wandelden over steile trappen, watervallen en langs uitstekende rotsen. Het leek een soort regenwoud en het was erg mooi. Vervolgens namen we een heel steil treintje terug naar de bushalte om vervolgens de bergen nog vanaf het mooiste punt te zien. (zie de foto's!)

's Avonds zijn we gezellig bij Maaike in haar appartementje wraps gaan maken en gaan eten om vervolgens terug in het hostel (eindelijk) te kunnen gaan slapen.

Helaas werden we deze ochtend wakker van de regen tegen de ramen aan. Dit hadden we niet afgesproken?! Ik heb niet zo veel warme kleding mee hoor?!
We hebben rustig ontbeten en zijn toen naar de bank gegaan om een Australische bankrekening te openen, wat het goedkoper voor ons zal maken om geld te halen en wat sowieso nodig is als we willen gaan werken. De chinees die ons hielp heeft echt de tijd voor ons genomen en ons alles uitgelegd wat we wilden weten, dus dat is heel fijn. Deze week komt onze pas binnen en dan kunnen we er echt mee aan de slag.
Ohja, newsflash: Milou heeft me tonijn leren eten!!!! Aangezien we heel erg ons best doen om zo budget mogelijk boodschappen te doen en daarbij ook het liefst gezond willen eten worden we wel erg creatief. Bruine rijst met tonijn en komkommer, was eigenlijk nog echt lekker ook!

Net hebben we eindelijk een plan gemaakt voor waar we hierna naartoe gaan, wat toch ook best handig is om te weten in verband met het vervoer naar de volgende plek. Next stop will be: Melbourne! En het plan is om daar te zoeken naar werk, aangezien daar nu het weer het lekkerst is. We gaan daar proberen wat centjes te verdienen om vervolgens van te kunnen reizen, om zo min mogelijk aan ons eigen gespaarde geld te hoeven zitten.
Hoe en wat horen jullie allemaal later, wanneer we dit zelf ook weten!

En nu ga ik heerlijk mijn bedje opzoeken, wat nu helemaal fijn is, aangezien onze roomies vanmorgen vertrokken zijn en we er nog geen nieuwe voor in de plaats hebben gekregen.

Slaaplekker & I'll talk to you later, mates!

Liefs,
Lincy

1. Liliane:
    4 januari 2016
    Zo leuk om te lezen Lin!
  2. Ed en Syl:
    5 januari 2016
    Goed bezig.
    Als je terug bent in Nederland maak ik een lekkere pasta met tonijn voor je. :-)

xxx
  3. Oma:
    8 januari 2016
    Lincy leuk hoor !! Het zal druk worden in Melburne,volgende week begint het tennis, dan zit ik weer voor de tv misschien is er dan wel werk voor jullie
    groetjes. Opa. Oma XXX