Goodbye Sydney, Hello Melbourne!

12 januari 2016 - Melbourne, Australië

Sorrrry, sorry! Het is even heel druk geweest de afgelopen dagen. Inmiddels een hoop gedaan waar ik jullie nog over moet vertellen.
Het laatste wat ik vertelde was dat er regen was. En het heeft ook echt 4 dagen geregend.. Dit was jammer, aangezien je met regen ook echt niet veel kan doen. Om onze tijd te doden zijn we het centrum van Sydney in gegaan om te kijken of we de h&m konden vinden. We kwamen er namelijk achter dat we niet echt genoeg warme kleding hadden meegenomen. Nee, logisch, want we hadden hier ook geen rekening mee gehouden dat het hier zo veel zou regenen. Dus Milou kocht een broek en ik kocht een trui.

Donderdag was het eindelijk weer iets beter weer. De zon scheen weer dus we konden weer naar buiten. We besloten lekker een stukje te gaan lopen en naar de Royal Botanical Gardens te gaan, wat op loopafstand was. En waar Milou en ik normaal gesproken niet zo heel veel met natuur hebben, was dit echt heel mooi en leuk. Zeker de moeite waard. Helaas niet zo veel foto's ervan gemaakt, aangezien de foto's nooit zo mooi zijn als in het echt. Soms wilde ik echt dat ik foto's kon maken met mijn ogen. Zodat jullie precies kunnen zien wat ik zie.
Op de terugweg kwamen we in het park een festival tegen dat ze aan het opzetten waren. Met 'gratis' entree(!!!!), tja we blijven nog steeds Nederlanders he! ;) 's Avonds gingen we met nog twee andere Nederlanders uit ons hostel en nog een Duitse jongen uit het hostel naar dat festival toe. Het stelde niet veel voor, er was wat muziek en schenen wat shows te zijn waar je wel voor moest betalen, dat deden we uiteraard niet! Het deed ons een beetje denken aan 'de Parade' in Den Haag.

Voor vrijdag hadden we een strakke planning gemaakt. Het weer zou op vrijdag eindelijk weer helemaal goed zijn en wij wilden persee het National Park nog zien. Aangezien we zaterdag weer door zouden gaan naar de volgende plek moesten we dit op vrijdag doen. Met hetzelfde groepje van het festival vertrokken we om 9:30 richting de bushalte. En zoals dat in Nederland ook gaat (en dan doel ik vooral op de uitjes met Lenja en Iris) had ik uitgezocht welke bus we moesten hebben, hoelaat en waar we moesten overstappen. Eenmaal aangekomen bij het park, bleek dat het mooiste stuk nog wel een aardig stuk lopen was. Maar eigenlijk had je vanaf elke plek wel een mooie view dus het was wel de moeite waard om die wandeling te maken. Hiervan zijn de foto's wel goed gelukt dus die zal ik gelijk onder het kopje 'Foto's' posten.
Ik denk dat we in totaal zo'n 7 kilometer gelopen hebben. In de hitte. Maar het was vooral heel gezellig en leuk om te doen dus gelukkig had niemand er spijt van. In de bus terug viel iedereen in slaap.
Vrijdagavond zijn we voor Maaike haar verjaardag een hapje gaan eten bij een pub. Een burger met een biertje, prima avondmaal dachten wij zo! Daarna nog een Sex on the Beach en een dansje wagen en een beetje op tijd naar bed aangezien we de volgende dag om 11 uur weer moesten uitchecken. Gelukkig moesten onze nieuwe roomies ook uitchecken dus konden we gezellig met zijn vieren de kamer opruimen. Omdat we pas om 19u de bus hadden geboekt moesten we onszelf overdag nog vermaken. Het was de bedoeling om naar het strand te gaan maar het was niet erg zonnig dus we hebben onze tijd goed besteed in de Starbucks en op de rooftop van ons hostel.

En toen volgde onze reis naar onze volgende stop: Melbourne!!!
Een busrit van 12 uur, een hele slechte McDonaldsburger en weinig slaap later waren we om 6:15 eindelijk in Melbourne. Met onze backpacks op onze rug zochten we naar ons hostel, die helaas buiten het centrum lag. Waar we ook pas om 14u konden inchecken helaas. Gelukkig konden we even douchen en daarna zijn we de stad in gegaan. Wat is Melbourne een toffe stad. Zo veel mooie gebouwen en mensen en een fijne sfeer. En dan waren we er pas een dag! En opa en oma hadden me al verteld dat het station in Flinders Street heel mooi was. En dat was die zeker!! En ook het monument de Shrine of Remembrance was heel erg mooi (zie foto's). Na een korte sightseeing door de stad zijn we op tijd terug gegaan naar ons hostel om wat boodschapjes te halen en eten te maken. Jullie vragen je natuurlijk af; wat stond er op het menu? Nou, Milou en ik worden steeds creatiever met koken. We hadden nog rijst liggen dus maakten we een milde curry met rijst, kip, sperziebonen en broccoli. Of het lekker was? Jawel, prima te doen.
Die avond vroeg naar bed want echt veel slaap hadden we niet gehad.

Gisteren was onze eerste echte dag in Melbourne en aangezien ons hostel 10 min bij het strand vandaan is en het 35 graden was, zouden we lekker een dagje naar het strand gaan. Milou had afgesproken met twee jongens die ze kende uit Indonesië die toevallig ook in Melbourne zijn. Zij hebben een eigen camper dus met de camper, hup, naar het strand. Een heel ander strand dan we gewend waren uit Sydney, maar omdat dit een baai was deed dit veel meer denken aan een meer. Zonder golven. En het water was een stuk warmer.
Alleen wat we niet aan zagen komen was dat het rond 15u ineens helemaal donker werd en een paar minuten later echt met bakken uit de lucht kwam vallen. Huh?! Wij dachten dat we onze portie regen wel gehad hadden in Sydney. Nou, niet dus. Snel terug naar het hostel om even te douchen want er stond 's avonds nog iets op het programma; pinguins kijken! Samen met twee Duitse vrienden en een Nederlands meisje uit het hostel in Sydney, die nu toevallig weer in hetzelfde hostel zitten, gingen we op pad. Op de pier in St. Kilda (de wijk waar ons hostel was) komen elke avond om 21 uur de pinguins tevoorschijn. Hoe druk het ook was, we hebben er meerdere gezien. Wat een schatjes!! Daarna hebben we nog een drankje gedaan met diezelfde jongens van het strand en die duitsers en zelfs nog een klein dansje gewaagd. Echt laat werd het niet want we moesten vanmorgen om 10u uitchecken. We wilden eigenlijk een nachtje langer blijven, maar helaas waren we te laat met het boeken hiervan. Dus hup, 9u eruit. En dat was best vroeg.

Voor vandaag hadden we dus nog niks geregeld. Geen hostel, geen slaapplek. Dus deden we een beetje onderzoek naar welke hostels goedkoop waren en vonden we er één. Gelukkig was er voor de komende twee nachten nog plek voor ons dus daar zitten we nu. In South Melbourne. Omdat we zochten naar een supermarkt zijn we even de wijk doorgelopen en het is echt een hele leuke wijk waar we in beland zijn! Leuke winkeltjes, leuke eettentjes (die zitten hier sowieso veel in Aussieland), hoe vaak ik al niet langs een tentje gelopen ben en tegen Milou gezegd heb: aaah dit ziet er echt vet leuk uit! Maar er zit vooral een heel chill park aan het einde van de straat. Zwemmen kan je er niet, maar we hebben er vanmiddag even een dutje gedaan en daar was het meer dan prima voor! ;)
Op de terugweg hebben we even boodschappen gehaald voor het eten van vanavond. Aangezien we in dit hostel gratis pasta kunnen pakken wordt het een heerlijk receptje van Linda, met pasta, roomsaus, pesto, kip, rucola en uitjes. De pijnboompitjes waren ons een beetje te duur.

En nu zit ik in de McDonalds met mijn tablet omdat we in het hostel geen Free Wifi hebben. En ik ben niet van plan voor mijn Wifi te betalen als de McDonalds tegenover het hostel zit en daar de Wifi wel gratis is!

Op werkgebied: We hebben een werkhostel gebeld dat er goed uit zag, maar die nam niet op. We hebben onze naam en nummer achtergelaten in de hoop dat ze ons morgen terug bellen!

Hoop dat jullie weer genoten hebben van mijn verhaaltje.

Cheers mates!

Lincy

1. Astrid:
    12 januari 2016
    leuk hoor , ben benieuwd naar de volgende :)
  2. Lia:
    12 januari 2016
    Hardstikke leuk je verhalen en de mooie foto's! Het is zo herkenbaar :)
  3. Emiel:
    12 januari 2016
    Natuurlijk hebben we weer genoten van je verhalen, gewoon erg leuk geschreven als of we zelf mee reizen, super ga zo door meisje, de uitgevers melden zich vanzelf
    Groetjes
  4. Ed en Syl:
    ;-)
  5. Hans:
    12 januari 2016
    Ha, nog meer achtergrond informatie bij de leuke snapchat filpjes. We genieten echt mee zo. Leuk
  6. Jannine:
    12 januari 2016
    Super leuk weer om te lezen! En wat genieten jullie :)
  7. JillStiekema:
    13 januari 2016
    Aahh super leuk lin om jullie verhalen te volgen! Ik heb me nu ook aangemeld voor je mailinglist. Heel veel plezier nog en ik kijk uit naar de volgende verhaal :)
  8. Lianne:
    13 januari 2016
    Eindelijk tijd genomen om je verhalen te lezen, en wat zijn ze leuk! Ik schrijf mij gelijk in voor je mailinglist zodat ik niets kan missen. Ben benieuwd naar je volgende verhaal. Liefs Xx
  9. Paul Bakker:
    13 januari 2016
    ERg leuk om te lezen, ga zo door.
  10. Conny Zegers:
    14 januari 2016
    Lincy wat een leuk reisverslag maken jullie ervan en wat super om jullie zo te volgen. Ook Hans en ik herkennen ons in jullie verhalen en wanen ons weer terug in het mooie Australie. Laat ons op deze manier fijn mee genieten van jullie reis. Veel plezier. Liefs
  11. Renée:
    14 januari 2016
    Net even een inhaalslag gemaakt met het lezen van je verhalen op m'n werk! Zeker geen verkeerd tijdsverdrijf :) En ik ben zeker niet de eerste die tegen je zegt dat 3opreis deze week op tv in Melbourne was bij de pinguintjes om 21:00?! Haha geniet lekker verder en succes met werk zoeken! X
  12. Aad en Vera:
    15 januari 2016
    Ha , Lincy , wat maak je ons blij met jouw reisverslag !!Je maakt wel heel veel mee en het lukt ook nog goed . Ja , pinguïns , leuke dieren; later de kangoeroes nog o.a. ( We krijgen , als we dit alles zo lezen , echt zin , om zelf nog eens een keer naar Australië te gaan , maar ja .... ) Geniet nu er flink van en natuurlijk succes met het vinden van werk .
    Linc ,groet , ook aan je vriendin . Aad en Vera . Dank voor je verslag !!!