Exploring Sydney!

29 maart 2016 - Sydney, Australië

Ola amigos!
Even een up to date uit Sydney. We zijn hier inmiddels alweer bijna een weekje en ik moet zeggen dat me het verrassend goed bevallen is. Van te voren had ik namelijk zoiets: wat in Sydney hebben we nog niet gezien? Hoe gaan we onze week in de stad vullen? Maar dat is behoorlijk goed gelukt.
Dinsdagmiddag hebben we rustig aan gedaan. Eer dat we thuis waren na het wegzetten van de auto en onze Domino's pizza (ja slecht he) zijn we op tijd naar bed gegaan. De volgende dag stond namelijk Manly Beach op de planning. Dat was eigenlijk een van de redenen waarom we teruggekomen zijn naar Sydney. Manly is een buitenwijk van Sydney waar je het makkelijkst kan komen met de ferry. Het strand scheen top te zijn. Net als Bondi alleen dan wat minder druk. Het feit dat we met de ferry weg gingen voelde al als een uitje op zich. En het strand was heel mooi, net zoals het weer die dag.
Donderdag zou het ook al zulk lekker weer worden dus daar moesten we gebruik van maken. We wilden graag de 'Coogee-to-Bondi' walk gaan doen, een wandeling langs de kustlijn beginnend bij Coogee Beach, langs kliffen, rotsen, baaitjes en stranden. Omdat we op Facebook zagen dat er nog een Nootdorper in Sydney zat vroegen we die mee wilde met ons. Dat was Sven. Het was een hele mooie wandeling, het weer was perfect en het gezelschap was super. Toch leuk hoe veel dezelfde mensen je dan blijkt te kennen als je in zo'n klein dorp woont he! Omdat we niet al te laat klaar waren met de wandeling hebben we daarna nog even kunnen zwemmen in de zee op Bondi. Sven lieten we vervolgens achter op Bondi, dat klinkt wel heel triest, maar dat vond ie prima, want wij hadden het volgende leuke op de planning staan; de Royal Eastern Show Sydney.
Robin werkt op het festival en die heeft even heel bijdehand gevraagd om twee gratis kaartjes voor ons (zijn normaal 40$ per stuk!) waardoor het voor ons mogelijk was om hierheen te kunnen. De show hield eigenlijk in dat het platteland van Australie naar destad gehaald was. Op het terrein waren koeien, paarden, ezels en vooral heel wat cowboys te vinden. Na een gratis suikerspin te hebben veroverd zijn we in het stadion gaan zitten om de show te bewonderen. En dat was leuk!!! Het begon met een Rodeo, vervolgens een toneelstuk met paarden en koeien, daarna een freestyle motorcross show en ten slotte werd het afgesloten met een vuurwerkshow (ja alweer vuurwerk, bizar he! het lijkt wel alsof dat hier gratis is ofzo). Nu ben ik niet zo'n paardemeisje, en echt totaal niet thuis in het plattelandsleven, maar dit was serieus allemaal heel tof! Na Robin 20x bedankt te hebben voor de leuke avond konden we voldaan gaan slapen.
Vrijdag was het Goede Vrijdag, en die dag is hier nog heiliger dan Pasen en Kerst itself. Alle winkels waren dicht en de barren die open waren, mochten maar tot 22u open zijn. Omdat we er toch wel graag even uit wilden besloten we naar de Sydney Fish Market te gaan. Maar we waren niet de enige die dat dachten... Iedereen is vrij en alleen de Fish Market is open. Denk hierbij aan de Simonis van Sydney, want zo was het precies, alleen dan met 1000 Aziaten om je heen. 's Avonds zijn we toch nog even een biertje gaan drinken in een van de weinige barren die open was met de Belgen, maar na 22u was echt  ALLES dicht. Er zat niets anders op; naar bed.
Zaterdagochtend hadden we een echte taak op de planning staan die op onze to-do-in-Sydney list stond: speakers kopen voor in de auto. En dat was gelukkig gelukt. Bose-boxen :) Die ochtend bij het ontbijt hadden we een Nederlands meisje leren kennen (Xenia) met wie we hadden afgesproken 's avonds uit te gaan en ook een ander meisje (Masja) zou al mee gaan. Sven ook mee gevraagd en de Belgen mee. Een georganiseerde kroegentocht door de kroegen van Sydney, dat leek ons wel wat. Omdat we bang waren dat niemand anders zich zou inschrijven waren we blij dat wij in ieder geval al met zijn 8en waren. Maar dit hadden we niet verwacht; met 50/60 mensen van kroeg naar kroeg hoppen, zingend door de straten van Sydney, geweldig! Dat was echt een hele gezellige, geslaagde avond. Vervolgens was het Eerste Paasdag. In Sydney zelf niet, maar al helemaal in ons hostel werd niet echt aan Pasen gedaan. Dus Milou en ik besloten onze eigen paasbrunch te maken. Met gekookte eitjes, toast, yoghurt en chocolade-haasjes was dit de meest luxe lunch die we in heel Australie tot nu toe gehad hebben. Helaas was het weer die dag minder luxe en hebben we aardig wat regen gezien die dag. Samen met de twee andere Nederlandse meisjes die die avond ervoor mee waren gaan stappen besloten we een heerlijk filmmiddagje te gaan houden. Zonder te overleggen met de rest van de mensen in de woonkamer namen we de rest van de middag de tv over en hebben we twee Harry Potter films en Finding Nemo gekeken. Wel makkelijk, ik kon daarna zo mijn bed weer in want ik had mijn pyjama nog aan van die ochtend. Wat een heerlijk lui dagje. De enige buitenlucht die ik gevoeld heb was onze wandeling naar de 7/11 om chips en chocolade te kopen.
Om deze extreem luie, slechte dag te compenseren ben ik vanmorgen op tijd opgestaan om maar weer eens mijn sportkleding onderuit mijn tas vandaan te trekken en te gaan hardlopen. Ik had nul zin natuurlijk maar ik vond dat ik die luie reet maar weer eens moest gaan bewegen. Wat het hier een stuk beter maakt zijn natuurlijk de parken waar je doorheen rent en de uiteindelijke bestemming: het Opera House. Ja, achteraf voelde het toch wel weer goed.
's Middags hebben we diezelfde route nog een keer afgelegd alleen dan lopend. We zijn naar Sydney's meest historische wijkje The Rocks geweest. En wat een leuke wijk is dat! Ik ben stiekem toch wel heel blij dat we besloten hebben nog wat langer door te brengen in Sydney, want we zien nu zo veel meer van deze stad die toch eigenlijk wel in waarde begint te stijgen nu. 'once you got to know Sydney, you will love it!' is het motto van de dag geweest. 's Middags zijn we op een superleuk plekje, in een binnentuin van een restaurantje een drankje gaan drinken met Xenia en hebben we uren zitten kletsen. Vervolgens was het weer tijd om wraps te maken en de rest van ons avondprogramma bestond uit wassen. Want een wasje doen dat gaat hier niet zo 1.2.3. Dat kost behoorlijk wat tijd. En terwijl inmiddels alles uitgehangen is op het wasrek beneden hopen wij maar dat het er morgen allemaal nog hangt.

Dusssss, Sydney vanuit een heel nieuw oogpunt is eigenlijk de kern van dit verhaal. Geen spijt van om hier naartoe terug te keren. Tussen alle leuke activiteiten door hebben we ons ook nog veel bezig gehouden met het zoeken naar werk en de volgende plannen, maar tot die ook voor ons duidelijk zijn ga ik ze nog niet met jullie delen ;) I will keep you posted!!

Later lovely's! xxxxxxxxxx

1. Christie:
    29 maart 2016
    Heerlijk jullie verhalen te lezen geniet ervan x
  2. Ed en Syl:
    29 maart 2016
    Klinkt goed allemaal, veel plezier gehad zo te zien.
    Nu op naar het volgende avontuur. Ik ben benieuwd wat dat gaat worden. ;-)
    xxxxx
  3. Conny Zegers:
    29 maart 2016
    Wat is Sydney mooi en wat veel leuke dingen hebben jullie weer gedaan en gezien. die mooie wandeling die foto s die jullie gemaakt hebben: prachtig. succes met het plannen van de volgende fase van jullie reis. we zijn benieuwd.
  4. Hans:
    29 maart 2016
    Wat leuk om je verslag weer te lezen. Fijn hoe we door jullie op de hoogte worden gehouden van jullie avonturen. Erg leuk. Al een beetje zenuwachtig voor je verjaardag straks . Alvast van harte gefeliciteerd van ons
  5. Tisha Bakker:
    29 maart 2016
    Klinkt heeeeerlijk allemaal! ben stiekem wel een beetje jaloers hoor. MISS YOU XXX
  6. Aad en Vera:
    30 maart 2016
    Lincy , HAPPY BIRTHDAY TO YOU !!!!!!!!!!!!!!!! Vandaag , 30 maart , jarig in het verre Australië : van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een heel gezellige dag toegewenst , geniet ervan !! Zo te lezen van alles , wat je al zo meemaakt , zal dat best wel lukken . Het is nl. heel fijn om je reisblog te lezen , net of ik zelf even met vakantie ben . En op een verjaardag ben je zelf ook in beeld , want dan hebben we het even over jou , hoe prettig het allemaal gaat . Net als afgelopen verjaardag van Irma , op 28 maart . Ja , de paasdagen zijn al weer voorbij , het weer was echt onstuimig met veel wind , maar gelukkig , toch ook weer met zon erbij . Jij hebt wel zachter weer . Maar goed , fijne dag en een verjaardagkus erbij van ons beiden Aad en Vera . BYE , BYE !!!