We just bought a CAR!!!

18 maart 2016 - Melbourne, Australië

Hi mates,
Ik hoor jullie al denken; eindelijk bericht van de andere kant van de wereld! De reden waarom ik nu pas wat post is omdat we de afgelopen week niet zulke boeiende dingen gedaan heb waarvan ik dacht; ja! dat moet ik posten!
Eigenlijk heb ik me vooral bezig gehouden met alles wat je moet weten als je hier een auto wilt kopen. De regels hier zijn wel even wat anders dan in Nederland. Niet dat ik ooit een auto gekocht heb in Nederland, dus daar zou ik de regels ook niet weten. Maar het leek me toch wel van belang om te weten waar we op moesten letten als we een auto willen kopen. Ik ga jullie niet vermoeien met al die regels, maar het komt er op neer dat het een hoop uitzoekwerk was. Omdat ik er zelf ook niet helemaal uit kwam heb ik om hulp gevraagd op de facebookpagina: Dutchies in Australia. Al snel kreeg ik bericht van Jeroen. Jeroen is in Nederland (en in Australie) automonteur dus die heeft er wel verstand van. Hij had een mooie auto gezien op een website en raadde ons aan daar eens een proefritje mee te maken. Dus gisteravond hebben we afgesproken met de Duitse meisjes, van wie de auto was, om een testrit te maken en Jeroen ging mee om alles te testen (motor etc, waar wij allemaal niks van weten). De meisjes waren ontzettend aardig en werden zelfs een beetje emotioneel dat ze 'Rosie', zoals de auto heet, moeten verkopen. Jeroen zei dat alles er goed uit zag en dat hij geen gekke dingen zag. Het is zelfs zo goed dat ze alle papieren en bonnen nog hebben van de onderdelen die vervangen zijn in de afgelopen maand. Omdat er een aantal kleine dingetjes waren (1 band moet vervangen worden en een hendeltje voor de motorkap is gebroken, niks ernstigs) heeft Jeroen een mooie prijs voor ons gemaakt. De Duitse meisjes gingen meteen akkoord en een paar uur later waren wij een auto rijker!!!!! Voor 2400$ (1623 euro) hebben we een Ford Falcon uit 2001 gekocht, plus een ingebouwd bed, plus tentje, plus kampeerspullen. (zie de foto's) Na het regelen van de papieren voor de overschrijving en het betalen, kregen we de sleutel overhandigd en nu zijn we de troste eigenaren van onze eerste auto! Dus onze roadtrip kan EINDELIJK beginnen! Om Jeroen te bedanken voor zijn hulp hebben we hem na het testritje uitgenodigd voor een biertje in het Asian Beer Cafe, waar onze farmvrienden ook al aan het drinken waren. Het was gisteren namelijk St. Patricks day. Wat dat precies inhoudt, ik heb geen flauw idee. Ik denk dat de meeste Australiërs het ook niet weten, aangezien het een Ierse feestdag is. Maar de Australiërs grijpen elke kans aan om feestje te bouwen, dus zo ook gisteren. Elke bar in de stad had speciale aanbiedingen op de Guinness en elke bar verkocht groen bier. Met onze vrienden van de farm zijn we gisteravond gaan barhoppen om uiteindelijke bij de leukste (onze favoriete) bar te eindigen; de Mill House. Er werd gedanst, gekletst, gelachen en vooral heel veel gedronken. Wat er vervolgens voor zorgde dat we vanmorgen wakker werden met een dikke kater en veel te weinig slaap. En dat terwijl we om 10u moesten uitchecken uit ons hostel en we allebei onze hele backpack nog moesten inpakken. Om 9:55 vanmorgen besloten we gapend en met hoofdpijn dat het misschien beter was om toch nog een nachtje bij te boeken en iets van slaap in te halen. Dus in mijn pyjama liep ik naar de receptie om te regelen dat we terug naar bed konden. Tot onze verbazing konden we nog in dezelfde kamer blijven ook! Perfect!
Vandaag was vervolgens een rustig dagje, zoals bijna elke andere dag hebben we ook vandaag weer wat uren doorgebracht met onze Belgische vrienden en geld uitgegeven. Het is maar goed dat we morgen Melbourne weer gaan verlaten, want deze stad kost me te veel geld! Daarnaast hebben we hier gezien wat we wilden zien en kijk ik er naar uit om allemaal nieuwe, mooie plekjes te zien. En het fijne is dat we overal heen kunnen waar we willen, kunnen blijven hoe lang we willen en kunnen doen wat we willen.
We are free as a bird!

Melbourne, ik heb van je genoten! Het is zo'n fantastische stad, met fantastische mensen. Als het wat dichterbij was geweest had ik er willen wonen. Maar dat ga ik het thuisfront niet aandoen. Niet dat ik dat zelf zou willen hoor. Ik kom graag weer terug naar Nederland (alleen nu nog niet).

Ik heb geweldige mensen leren kennen uit veel verschillende landen en daar een hele leuke tijd mee gehad. We zijn echt een soort familie geworden! Ik hoop jullie nog eens te zien en ik ga jullie missen!

Nu wordt het tijd voor een nieuw hoofdstuk. Een nieuw deel van ons avontuur. Onze roadtrip gaat eindelijk beginnen en ik kijk er heel erg naar uit! Waar we over 2 dagen zitten, geen idee, maar die onwetendheid en het feit dat we geen planning hebben maakt het juist zo leuk en spannend.

Zo, nu weten jullie ook weer hoe het ervoor staat hier Down Under. Ik hoop dat jullie er weer van genoten hebben :) Oja, en jullie reacties zijn zo leuk!!!! Keep going guys :D

Cheeeeeeers from ya mate,
Lincy

1. Hans:
    18 maart 2016
    Kijk de dit is weer een van betere berichten
    De dames zijn mobiel. Nu dus ECHT rondscheuren in Down Under. Kijk maar uit voor al die springende beesten onderweg. Maar goed geregeld die aankoop en een mooie prijs. Zijn weer trots op jullie.
  2. Ed en Syl:
    18 maart 2016
    Yeah top, lekker beginnen met de Roadtrip in jullie mooie, leuke Rosie.
    Veel plezier en doe/rij voorzichtig
    Xxxx
  3. Christie:
    18 maart 2016
    Gaaf zo'n auto lekker rondtoeren meiden geniet ervan en rij voorzichtig
  4. Jannine:
    18 maart 2016
    Altijd weer een plezier om jouw verhaal en jullie belevenissen te lezen. Wat een gave ervaringen doen jullie zo op zeg. En ook nog volop feesten; dat kunnen ze heel goed in Australië en gelukkig jullie ook :).
    Vooral lekker blijven genieten en ons op deze manier mee laten genieten!!
  5. Lincy Bakker:
    19 maart 2016
    Sorry, de foto's van de auto erbij plaatsen is nog niet gelukt.. Die komen zsm xxx
  6. Ed en Syl:
    19 maart 2016
    Zo, en nu kilometers/miles maken.

Hit the road en rijd en geniet voorzichtig!
  7. Paul Bakker:
    21 maart 2016
    Veel veilige km toegewenst
  8. Conny Zegers:
    29 maart 2016
    Wat worden jullie volwassen tijdens deze trip, zoveel als jullie zelf uitzoeken al dan niet met hulp, maar dat is ook een vorm van volwassenheid om hulp te vragen. hoop dat jullie veel mooie kilometers zullen maken met jullie aankoop en veel van het achterland zullen gaan zien. groet.