Less work, more travel!

8 maart 2016 - Melbourne, Australië

Haaaallloooo,
Daar is ze weer! Dit keer een stuk blijer want we zijn weer terug in MELBOURNE! Eerste nachtjes al weer lekker doorgebracht bij Isabelle en Coen, met als tegenprestatie gisterochtend lekker pannenkoeken gebakken. Want zoals Iris al zei: Hotel Bella is altijd open.
Alhoewel we blij zijn dat we terug zijn in de stad en weg zijn uit Heywood, is afscheid nemen natuurlijk nooit leuk. Vrijdagavond was een klein afscheidsfeestje omdat de Duitse meisjes zaterdagochtend weg gingen, maar zaterdagavond gingen we met zijn allen eten (en drinken, maar ik dit keer niet zo veel) en daarna hadden we een echt afscheidsfeestje. Het was heel erg gezellig en voelde echt vertrouwd aan. Omdat we iedereen toch echt beter zijn gaan leren kennen en echt een soort kleine familie zijn geworden werd het afscheid nemen toch lastiger. Zondagochtend hadden we nog een afscheidsbrunch waarbij iedereen iets maakte van zijn laatste restjes en daarna was het tijd om weg te gaan. Iedereen een dikke knuffel gegeven en Milou en ik en de twee Belgische jongens reden weg in het busje om naar de trein te gaan en iedereen stond ons uit te zwaaien. Zo lief! Na een bus en treinrit van ruim 5 uur kwamen we eindelijk aan in Melbourne en sliepen we dus twee nachtjes bij Isabelle. Gisteren hebben we alweer wat gedronken met de jongens in onze favoriete bar aan het water. Ik had ook nog afgesproken met een meisje die ik ken van Skanna, die heel toevallig ook in Melbourne is, dus die kwam er gezellig bij zitten. Ook Coen en Isabelle sloten daarna nog aan. Was weer een heel gezellig avondje. Vanaf nu is het de bedoeling om een hostel te boeken. En inmiddels hebben we (ongeveer) een soort van plan.
Waar we eerst hadden bedacht om werk te gaan zoeken in Melbourne om lekker geld te verdienen, zijn we inmiddels afgestapt van dat plan. We waren allebei de lol van het reizen een beetje kwijtgeraakt door het werken. En we zijn hier tenslotte gekomen om te reizen, dingen te zien en lol te maken! Niet om te werken! Dat zullen we waarschijnlijk nog wel moeten doen, maar dat hoeft niet nu. Dus hebben we nu bedacht dat we toch een auto, busje of campervan willen kopen of huren (even uitzoeken wat voordeliger en verstandiger is) en daarmee een deel van de Eastcoast willen gaan rijden. Richting Sydney en door naar Brisbane met alle mooie kustplaatsjes daar tussen. Het voordeel van een eigen auto is dat je overal heen kan waar je wilt, je ergens zo lang kan blijven als je wilt, al je spullen daarin kan vervoeren en het scheelt een hoop geld als we daar lekker in kunnen slapen! In een campervan kan dat natuurlijk sowieso, en hier zijn veel auto's zo omgebouwd zodat je er ook in kan slapen. Dan zoek je een gratis of goedkope campsite en scheelt het weer aan hostelkosten! Dus nu is het plan: in Melbourne blijven tot we een auto gevonden hebben en als dat echt niet lukt naar Sydney om te kijken voor een auto. Milou heeft nog wat dingetjes te regelen in Melbourne dus dat kan ze nu ook mooi doen. Alles rustig aan, we hebben geen haast. Risico voor ons is dat we snel te veel geld uitgeven in Melbourne, maar dan moeten we ons maar gewoon even inhouden.
Dussssss, dat is wat ons de komende weken bezig zal houden. Voelt goed om een plan te hebben. Voelt goed om mooie plekken te zien en echt te gaan reizen. Dit hoofdstuk is afgelopen, op naar de volgende!

Volgende blog verwacht ik een auto te hebben waar ik jullie en geuren en kleuren over kan vertellen!

Kusjes xxxxxxxxx Lincy

1. Leonie van der Hoeven:
    8 maart 2016
    Hai Lincy,
    Zo heel stiekum heb ik je de afgelopen weken gevolgd. Op de een of andere manier kwam ik erachter dat je een blog bijhoudt. Vond toch dat ik je nu een berichtje kon sturen. Leuk om te lezen en aan je toon te merken hoe het gaat en waar het top is en waar het minder is. Goed idee om je nu te richten op het reizen, werken kan je altijd nog.......en als het geen noodzakelijk kwaad is..........lekker genieten van de nieuwe indrukken. Werken kan in Nederland weer. Ramon is vandaag vertrokken naar Zuid-Afrika.......ben ook reuze benieuwd naar zijn verhalen. Geniet nog lekker daar en maak er wat moois van zodat je er altijd met een super gevoel op terug kan kijken.
    Hartelijke groeten vanuit een grijs Nederland
  2. Ed en Syl:
    9 maart 2016
    Goed plan om nu meer en langer iets van het zeer grote land te (gaan)bekijken! Daar kom je per slot van rekening toch voor.
    Werken kan je je hele leven nog! Succes met de zoektocht naar vervoer en niet te veel feesten in Melbourne; dat is weer een ander uiterste!
    Have fun!