Roadtrip!

15 februari 2016 - Melbourne, Australië

Wat een lekker weekendje was dit. De plaatselijke pub heeft denk ik nog nooit zo veel klanten gehad. Vrijdagavond was weer Toss the Boss avond, waarbij we van de 24 biertjes er maar 8 hoefden te betalen. En ik mocht weer eens mijn darttalent showen. De jongens tegen de meisjes, Eitje, dachten ze, maar dat hadden ze toch even verkeerd ingeschat. De eerste pijl die ik gooide was een triple 20. Toen moesten ze even slikken. 'Dit heb je zeker vaker gedaan?' Zijn al die avondjes met Duran in de 3 Musketiers daar in ieder geval goed voor geweest! Zaterdag was Jeremy jarig, een van de Belgen. Milou en ik hadden onze wekker om 7u gezet om als verrassing slingers op te hangen en ballonnen op te blazen. Nadat ie eerst al 3 keer langs de eerste slingers was gelopen zonder iets te zien hebben we hem maar een kleine hint gegeven. Hij vond het gelukkig wel leuk van ons. Zijn maat, Koen, wij en een paar anderen gingen voor zijn verjaardag 's avonds een bbq organiseren. Iedereen gaf wat geld en daar hebben we inkopen van gedaan. En wat was het een geslaagde avond. Er werd gegeten, gedronken, gedanst, en gezongen in elke taal. Ik denk dat ik nog nooit zo veel dronken mensen in een groep heb gezien , maar wat een top avond. Gelukkig hebben we de foto's (en de video's) nog!

Sinds de vorige blog heeft ons avontuur ineens een hele andere wending gekregen. Maandag begon onze echte werkweek! 7 uur vertrokken we weer en hadden we weer een productief dagje. Maar aan het einde van dag kregen we te horen dat we dinsdag weer vrij zouden zijn. Dit vond niemand leuk en iedereen had er daardoor een beetje de pest in dat we zo vaak vrij zijn. Iedereen heeft geld nodig dus iedereen wil gewoon werken. Het is niet alsof er in Heywood zo veel te doen is dat je op je vrije dag wat leuks kan gaan doen. Daarnaast betalen we ook genoeg voor onze caravan, dat we bijna niet kunnen sparen. We vroegen Nicholas om uitleg. Wat de reden is weten we eigenlijk nog steeds niet, maar het kwam neer op het volgende:
Dinsdag - iedereen vrij
Woensdag - 22 mensen nodig
Donderdag - iedereen vrij
Vrijdag - 22 mensen nodig.
Volgende week - hele week vrij, vanaf die maandag daarna drie of vier weken fulltime werken.
Uiteindelijk veranderde die 22 mensen op de woensdag en vrijdag in iedereen, maar dan een kortere dag, zodat het eerlijker was en dat er niet een paar mensen thuis moesten blijven. Daarnaast zou hij ons de eerste twee weken niet laten betalen voor de caravan en voor de derde week, waarin we dus helemaal niet werken, mogen we er voor 50$ zitten. Niet echt het nieuws waar we op zaten te wachten dus...
Maarrrrr toen kwam er een plan: Milou en ik wilden eigenlijk na de 6 weken werken een auto gaan huren en de Great Ocean Road gaan rijden. Nu schijnt het dat je die in 2/3 dagen gedaan hebt. Een auto huren met zijn 4en is natuurlijk altijd goedkoper dan wanneer we dat samen zouden doen. Maar veel van de mensen in onze groep hebben de Great Ocean Road al gedaan, maar twee Duitse meisjes nog niet en die kwamen dus met het idee om in de week dat we vrij zijn erop uit te gaan en samen die auto te huren en te gaan rijden. Dit plan werd al snel uitgewerkt en alle opties werden onderzocht. Uiteindelijk is dit de bedoeling voor komende week:
Zondag - trein naar Melbourne, 's avonds slapen in Isabelle dr huisje !
Maandag - auto ophalen en beginnen aan de Great Ocean Road
Dinsdag - Great Ocean Road
Woensdag -  Great Ocean Road
Donderdag - Grampians
Vrijdag - Grampians
Zaterdag - Auto terugbrengen, dagje (en waarschijnlijk geld) spenderen in Melbourne om 's avonds de trein weer terug te nemen naar Heywood.

Omdat we echt een auto hebben gehuurd en geen campervan, kunnen we daar niet in slapen. De twee meisjes waarmee we rijden hebben zelf een tent, wij hebben er eentje kunnen lenen uit de groep. Kussens hebben we meegenomen uit de caravan en zo ook bestek en borden. Via een app kunnen we gratis campings vinden waar je kunt douchen en slapen en qua eten wordt het allemaal nog een verrassing. Maar, we gaan dus eindelijk op een echte 'roadtrip'! En ik heb er heeeeel veel zin in!

Ohja, fijne valentijn trouwens! Wij hebben een hele gezellige valentijns-groepsdate gehad vanmorgen. De baas nam ons mee naar Portland voor een 'brekkie', zoals ze ontbijt hier in Ozzie noemen, in een sjieke tent. 'Portland Strawberry Crepes with sweet bukkah, vanilla ice cream and mint'. Die had ik. Verder waren er veel gepocheerde eieren met zalm. Wat is die Nicholas ook een goeie vent he!

Nu ik dit schrijf zitten we in de trein naar ons geliefde Melbourne, voelt vast als thuiskomen! Ik heb uit het raam al een dode, maar ook een aantal levende kangaroes gezien en vooral heel veel weiland. Oh, en het regende vandaag. Net Nederland eigenlijk, regen, weiland en koeien. Gelukkig is het hier wel even wat graadjes warmer dan bij jullie. Het is inmiddels al 19u geweest en eer dat we bij Isabelle aan komen is het al half 10 denk ik. Milou zei net ook al, wonen Iris en Esmee samen in Amsterdam, gaan wij bij Isabelle in Melbourne slapen. Best gek als je erover nadenkt.

Na de roadtrip een nieuwe blog, want ik kan me voorstellen dat jullie net zo benieuwd zijn als ik. :)

Seeeee yaaaa!

Lots of kisses.

1. Ed en Syl:
    15 februari 2016
    Heel veel plezier meiden met de Road trip, wat de Grampians zijn geen idee maar ook daar veel plezier bij gewenst.
    Enne Linc, er is maar 1 thuis hé ;-)
    Veel kusjes xxx en een dikke knuffel
  2. Lia:
    15 februari 2016
    Ik heb weer met plezier je verhaal gelezen. Hardstikke leuk!
    Gezellige week met de Duitse meisjes en veel rij plezier over de "mooie" Great Ocean Road. Groetjes xx
  3. Jannine:
    15 februari 2016
    Wat hebben jullie toch een mooi en goed leven! En leuk dat jullie nog bij Isabelle langs zijn geweest. Heel veel plezier met de Great Ocean Road en daarna weer met werken, bij een zeer goede baas, volgens mij :)
  4. Conny Zegers:
    16 februari 2016
    jullie maken toch wel heel veel leuke dingen mee.En dan nu de great ocean road rijden. veel plezier en lekker genieten voordat je hard aan. het werk moet