Time for a new adventure!

10 juli 2016 - Arrawarra, Australië

Heyyyy lieve mensen,

Het is weer zo ver, we zijn weer op het punt aangekomen waarop de dag voornamelijk bestaat uit het zoeken naar farmwork. En het is weer net zo frustrerend als altijd. Het probleem momenteel is dat het koud is in het zuiden van Australie (Victoria) en dat iedereen naar het noorden (Queensland en Northern Territory) reist om het warme weer op te zoeken. Dit betekent dat er te veel mensen zijn op een te kleine oppervlakte en dat er overvloed aan farmwork zoekende backpackers is.

Ons originele plan was om 14 juli weg te gaan bij Mojo. Dan zouden we er precies 3 maanden gezeten hebben en dat was een mooie afsluiting. Wij dachten; we hebben genoeg tijd om werk te vinden en dan kunnen we vanaf hier door naar de farm. Echter, ondanks dat we op tijd begonnen zijn, hebben we nog steeds niets en is het donderdag al de 14e. We zouden hier eventueel langer kunnen blijven (ze willen ons het liefst 2 weken langer houden om onze vervangers te trainen), maar wij zijn eigenlijk klaar hier. Hoe geweldig we het hier ook gehad hebben (en nog steeds hebben) en wat een geweldige mensen we hebben leren (een paar in het speciaal ;)). Het is tijd om door te gaan naar het volgende avontuur. Twee maanden werken en geld verdienen om vervolgens in oktober de rest van de Oostkust af te kunnen reizen.

Tot we werk hebben gevonden blijven we hoogstwaarschijnlijk hier. We hebben geen keuze.. We zijn namelijk bijna door ons geld heen en voor de rest van onze trip hebben we gewoon geld nodig. Dus ook de komende weken blijft onze prioriteit: werk zoeken!!!

Met mij persoonlijk gaat het heel goed. Het surfen gaat oke, niet veel beter dan de weken hiervoor. Heb ondervonden dat ik het heel leuk vind om te doen en dat ik het zeker ook vaker ga doen, maar dat het gewoon niet mijn sport is. Ik ben gewoon geen natuurtalent.. maarja, je kan niet overal goed in zijn he? Haha!
Met de mensen hier zijn we echt een kleine (Mojo)familie geworden. Er zitten er zeker een paar tussen waarvan ik zeker weet dat ik ze nog een keer ga zien. Is het niet hier, dan is het in Europa (of een ander continent op deze aardbol)

Ondanks dat we waarschijnlijk toch blijven, hebben we gisteren samen met een paar anderen die deze week weg gaan, onze 'Goodbye Party' gehad met als thema Full Moon Party. En wat was het een goede afsluiter met iedereen. Ik heb genoten!!

Natuurlijk blijf ik jullie up to date houden als we eenmaal werk gevonden hebben en van plan zijn hier weg te gaan!

Blijven jullie duimen voor ons dat er zo snel mogelijk iets op ons pad komt???

Dikke kus en heel veel groetjes!

XXX

1. Jannine:
    Hai Lincy,
    Het was al weer een tijd geleden dat je wat geschreven hebt, maar gelukkig hebben we Facebook :). Volgens mij hebben jullie een hele leuke tijd gehad en kan ik begrijpen dat jullie weer op zoek zijn naar iets anders. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat jullie gauw iets vinden.
    Liefs,
    Jannine
  2. Hans:
    10 juli 2016
    Spannende tijden dus. Hoop dat het jullie snel lukt om werk te vinden. Gaat vast lukken
    Succes
  3. One:
    Vraag je pa om een extra € 2.000,-
    Gaan ze maar wat minder met vakantie of uit eten.
  4. Irma Bakker:
    10 juli 2016
    Heel veel succes en ik ga zeker duimen. Blijf vooral genieten.
  5. Lia:
    10 juli 2016
    Heel veel succes met het vinden van werk. Het gaat jullie zeker lukken!! Groetjes en nog veel plezier in het mooie Australië, xx
  6. Oma:
    11 juli 2016
    Natuurlijk blijven we duimen!! ik weet dat het er koud kan zijn Dus hopelijk vlug naar de warme kant.Lincy wat een leuke foto's weer,en wat een grote groep zeg gezellig hoor .Sucses!!! Groetjes weer en veel liefs kusjes Opa oma
  7. Conny Zegers:
    12 juli 2016
    natuurlijk hopen ook wij dat het jullie op korte termijn werk zullen vinden en verder kunnen met de plannen om de oostkust de gaan verkennen. ik kan me voorstellen dat jullie het daar wel gezien hebben en nieuwe dingen willen ontdekken en andere mensen willen ontmoeten. Succes en hopelijk hebben jullie snel goed nieuws te melden. liefs Hans en Conny
  8. Aad en Vera:
    15 juli 2016
    Ha die Lincy , gelukt om en nieuwe farmbaan te vinden , of blijf je nog 2 weken surfen ? Ja , het kan nog moeilijk zijn om iets nieuws te vinden , vooral als er meer mensen zijn met dezelfde ideeën als jullie !! Volhouden maar en wij blijven duimen voor jullie .Zelf zijn we ruim 2 weken met vakantie geweest in Oostenrijk en afgelopen maandag waren we weer thuis . We hebben het heel , heel fijn gehad en hebben heel veel gewandeld !! (Oostenrijk is toch zo fijn !! ) Toen we die paar daagjes weer thuis waren , moest ik echt weer even wennen aan Nederland. Nu denk ik aan jou ( zolang weg in Australië ) , dan zullen jij en Milou vast ook moeten wennen . Maar zover is het nog lang niet , he .
    Linc , jullie beiden , werk ze , zoek ze , geniet van het leven aldaar , veel succes toegewenst !!! bye , bye , Aad en Vera , xxx
  9. Aad en Vera:
    15 juli 2016
    Wat betreft de foto's , ze zijn wel heel goed , zeg ! Die ,, Ocean Rafting ,, is wel een heel goede actiefoto . Schitterend . En dan het strand en de zonsondergang : genieten !!!!!! En genieten doen jullie allen wel . Leuk , hoor . Groet , Aad en Vera . xxx